Se știe deja că în Statele Unite ale Americii există locuri numeroase unde luxul este la el acasă. În restaurantele și cluburile exclusiviste și celebre din Manhattan, de exemplu, cei dornici de călătorii, distracție și opulență, nu se sfiesc să plătească 1.000 de dolari pe o înghețată. Nici costul unei sticle de șampanie de 7.500 de dolari nu sperie oamenii obișnuiți cu luxul. În schimb, ca un lucru total neașteptat, un loc public din New York, accesibil oricui, a devenit punct de atracție pentru cei care trec prin zonă. Este vorba despre o toaletă publică, aflată în Bryant Park pentru a cărei renovare s-au folosit peste 300.000 de dolari.
După ce a fost renovată timp de trei luni, toaleta este acum dotată cu corpuri de iluminat Toto, un plafon căptușit, iar zidurile sunt decorate cu o lucrare de artă florală realizată de artiști locali.
Toaleta a fost deschisă pentru prima dată acum 25 de ani și a fost mult timp considerată ca fiind una dintre cele mai bune băi publice din zonă. Chiar înainte de investiția recentă de sute de mii de dolari, spațiul era înțesat cu buchete de flori proaspete, iar cei care îi treceau pragul puteau asculta o coloană sonoră cu muzică clasică.
Departamentul de parcuri spune că baia a primit 1,2 milioane de vizitatori anul trecut și ar putea atrage și mai multi în 2017 după investiția consistentă făcută de Bryant Park Corporation, organizația nonprofit care administrează parcul pentru orașul New York.
Această investiție extravagantă nu a necesitat finanțare municipală, întrucât Bryant Park Corporation „ridică bani prin sponsorizări, evenimente speciale, operațiuni de concesiuni alimentare” și câteva alte măsuri de strângere de fonduri, a declarat purtătorul de cuvânt al municipalității.